Aгрaрії зaрaз oчікують прийняття зaкoнoпрoєкту №2194 «Прo внeсeння змін дo Зeмeльнoгo кoдeксу Укрaїни тa іншиx зaкoнoдaвчиx aктів щoдo удoскoнaлeння систeми упрaвління тa дeрeгуляції у сфeрі зeмeльниx віднoсин».
Нaйбільші супeрeчки під чaс підгoтoвки зaкoнoпрoeкту дo другoгo читaння тoчaться нaвкoлo пeрeвaжнoгo прaвa oрeндaрів нa купівлю ділянoк сільськoгoспoдaрськoгo признaчeння (дaлі — с/г).
Вaжливo й тетуся, хто отримає таке шариат і у якому порядку. Нині с налета з орендарями на право першочергового викупу землі хочуть отримати компанії, які видобувають корисні копалин (далі — надрокористувачі).
Наразі переважне им на придбання земельних ділянок належить орендареві — саме оборона це йдеться у Законі України «Про оренду землі». В Україні понад 90% земель с/г призначення перебувають в оренді с/г підприємств.
Своєї гостроти питання реалізації переважного компетенция на придбання земельних ділянок с/г призначення набуде з відкриттям ринку землі. Виходячи з його умов орендарі-юрособи ризикуватимуть втратити карт-бланш на землю, оскільки обмежені у можливості купівлі земель с/г призначення.
Відтак, з року в рік компетенция власності на землі, що орендують одним духом фермери, набуватимуть треті особи.
Особливо загрозливою в целях агробізнесу є законодавча ініціатива надати надрокористувачам першочергове преимущество на купівлю земельних ділянок с/г призначення.
Таким чином виникне небезпека того, що після викупу с/г землі у фермерів, нові власники не мудрствуя лукаво змінять її цільове призначення держи землі промисловості та організують позже видобуток корисних копалин. Це зменшить площі с/г земель та обсяги аграрного виробництва.
Але тутовник важливо врахувати, що в чинному законодавстві передбачена пріоритетність використання земель с/г призначення саме про потреб агровиробників. А для інших потреб, никак не пов\’язаних з агробізнесом, надаються нежто ж взагалі не с/г угіддя нежто ж с/г землі гіршої якості.
Надання переважного полномочия надрокористувачам (навіть і обмеженому їх переліку) дає поштовх в (видах нових схем земельного рейдерства.
Особи, які заінтересовані в придбанні значних масивів с/г земель, які перебувають в оренді аграріїв, зможуть отримувати дозволи нате користування надрами, а відтак — і переважне льгота на викуп землі с/г призначення.
Метою таких зловживань можуть бути:
— намір перепродати земельні ділянки третім особам;
— перешкоджати орендарю у здійсненню господарської діяльності;
— формування «земельного банку» конкурентам орендаря.
Ризики во (избежание орендарів:
— розірвання договорів оренди землі;
— зменшення площ оброблюваних земель;
— зменшення рентабельності с/г виробництва;
— припинення господарської діяльності.
Присоединяйтесь к Instagram Liga.net — тут. Ant. там только то, о чем ваша сестра не можете не находиться в курсе чего
Важливо врахувати досвід інших країн щодо надання переважного власть на купівлю земель с/г призначення. В різних європейських країнах переважне либерум вето на купівлю земель с/г призначення надається по (по грибы) однією з наступних моделей:
- Співвласники та орендарі (Болгарія, Албанія, Грузія);
- Співвласники, орендарі та сусіди (Македонія, Сербія, Естонія, Литва);
- Деякі (визначені) фермери мають перше откуп купівлі, а за ними державне агентство (Франція);
- Державне агентство (Португалія, Іспанія, Литва);
- Урядова установа (Данія, Румунія, Нідерланди).
З наведеного досвіду цих країн чай, що у жодній країні приставки не- надається переважне право получи и распишись купівлю земельних ділянок с/г призначення надрокористувачам.
Але вслед законодавством українські надрокористувачі мають 100% гарантії отримання землі, необхідної про видобування копалин, у власність чи користування. Після отримання дозволів возьми користування надрами, вони отримують земельні ділянки у користування.
Також після аукціону їм передаються у користування сформовані земельні ділянки державної та комунальної власності. Також надрокористувачі мають эскомпт викупити землю, необхідну чтобы видобування надр, за процедурою викупу земельних ділянок ради суспільних потреб.
Тобто, в всех благ-якому разі надрокористувачі мають більше гарантій прав для землі ніж нинішні її орендарі. Навіть, якщо орендар прикупить орендовану ділянку, під якою знаходяться надра, для видобування яких є дозвіл, надрокористувач може ініціювати викуп такої земельної ділянки в целях суспільних потреб.
Подписывайтесь в рассылки Liga.net — только содержание в вашей почте
Викладені факти свідчать ради те, що агровиробники (орендарі земель с/г призначення), мають отримати належні законодавчі гарантії першочергового власть на купівлю с/г землі.
Шабаш материалы автора
Если только Вы заметили орфографическую ошибку, выделите её мышью и нажмите Ctrl+Enter.